Har inte riktigt hunnit med o skriva nu de senaste dagarna, men får ta igen det här.
 
Valdemarsviks IF - Loddby IF 2-1
Jag börjar med det tråkiga, Valdemarsviks IF - Loddby IF avbröts med ca 5 minuter kvar då stämningen mellan domarteamet och några i publiken, detta gjorde att domarna inte kände sig trygga och blåste av matchen med ställning 2-1 till Valdemarsvik. Självklart är detta oacceptabelt, men mer än så vill jag inte säga då jag varken var där eller fått någon info från någon, Loddby går ut på sin hemsida att dom självklart inte står bakom det och stämningen mellan lagen verkade vara bra i en jämn och chanstät match. 
 
Ringarums IF - FC Riverside 1-1
Snart börjar detta bli ren komik?, kan Riverside vinna? kan dom förlora? 6 raka oavgjorda, det måste vara något typ av rekord. Ringarum har vaknat till lite o tagit några poäng och klättrat upp i tabellen även om det är väldigt jämnt både i toppen och botten.
 
BK Hird - Gusums IF 1-0
Hird vinner mot Gusum med 1-0, även om det ser jämt ut så var det en ganska klar seger, men i slutet tryckte Gusum på för en kvittering och skapade ett bra tryck, dock får dom inte dit bollen, Gusum känns tunna iår. Hird tar sina 3 poäng och kan gå vidare och hänger med i toppen, serien känns väldigt spännande iår när inget lag drar ifrån.
 
Kuddby IF - Drothems IK 7-0
Kuddby tar 2 raka segern och har vaknat till, även om Drothem är seriens kankse sämsta lag så är det vinna man måste göra för att ta 3 poäng. Deras långbollar från backlinjen verkar vara deras sätt o spela. Jag vet inte vad jag ska säga om Drothem, de har ett hyfsat lag på pappret, men får inte alls till det på plan 2 poäng på 6 matcher, blir det div 6 spel för dom nästa år?
 
Åby IF - Västra Husby IF 1-3
Västra Husby är ett bra lag och kommer vara med i toppen tror ja, dom har en extremt snabb anfallare som är riktigt duktig på att hitta öppningar och är en bra avslutare, det kommer man långt med i dessa serie, de har även ett bra grundspel. Åby däremot har icke detta, dom har en bra defensiv, men är väldigt svaga framåt dom saknar den där notoriska målskytten.
 
Bråvalla IK - Saltängens BK spelas ikväll kl 19.00 på Östra Husby IP.
Ett rent bottenmöte som det ser ut nu, ingen av lagen har mäktat med o vinna i årets serie och har släppt in ganska mycket mål. Denna match tror ja Saltängen vinner pga rutin och de är det bättre laget. Borde bli en klar seger med 3-1.
 
Inga kommentarer denna gång pga jag inte hunnit med helt enkelt och även så kommer jag nog ändra det konceptet lite grann, tror inte det är så jättekul o bara läsa vad dom tycker om matchen, får försöka få med så mycket om matchen ändå. Det är jättekul att de ställer upp, tyvärr är väldigt många enögda och då blir det fel tycker ja, bättre att jag som neutral pratar om matchen så ställer ja frågor till dom när jag känner att ja behöver, kommer även göra intervjuer med samtliga i uppehållet hur läget ser ut inför hösten. Kom gärna med förslag exakt vad ni vill se/läsa så får jag fundera på det hör jag inget så utgår jag från att ni är nöjda
 
//Tills nästa gång.

1 kommentarer

how to take screenshot on chromebook

20 Apr 2024 05:08

This is really interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your rss feed and look forward to seeking
more of your great post. Also, I've shared your website in my social networks!

Kommentera

Publiceras ej