Tog mig ett snack med Kuddbys tränare Kim Hellberg och han säger så här inför premiären:
 

Ni tillsammans med Hird ses som ganska klara seriefavoriter iår, är det något du håller med om?

Med de resultat vi har haft, tillsammans med fjolårets placering vore det löjligt att försöka "snacka bort" favoritskapet. Dock är det alltid svårt att vinna en serie. Jag håller också både Åby och saltängens som möjliga toppkonkurrenter.


Många trodde ni skulle ta steget upp förra året, men ni fick se er besegrade av Åbackarna tillslut, vad har ni förbättrat för att ni inte ska ramla på snöret iår igen?

Det man lätt glömmer bort är att Kuddby året innan förra låg på sista plats efter halva säsongen. Vi tog förra säsongen jämfört med den innan 20 poäng fler trots att truppen var utan tillskott och hade lagets skyttekung, Alexander Wisting, på minuslistan då han  skadade sig och inte kunde delta. Vi tog stora steg förra året men var inte tillräckligt bra för att vinna serien. I år har vi ett helt annat passningsspel och ett aggressivt försvarspel som skulle klara sig högre upp i seriesystemet.


Vilka vinner serien iår? Och vilka åker ur?

Jag tror Kuddby IF  vinner. Åker ur gör Bråvalla och Ringarum tyvärr


Det finns många bra spelare i serien iår, finns det någon spelare i något lag som du skulle vilja plocka över om du fick välja fritt?

Håller med dig om att det finns många bra spelare i serien, dock tycker jag redan vi lyckats få över den spelare som jag absolut inte skulle velat haft i motståndarlaget när Petter Drotz valde Kuddby.


Någon match som kittlas lite extra så här inför säsongen som ni verkligen ser fram emot?

Seriepremiären ska givetvis bli hysteriskt rolig, annars säger jag vikbolandsderbyt mot lillebror, Bråvalla

Har tyvärr inga kommentarer från Saltängens sida.

Tror detta blir en ganska klar seger för ett Kuddby som gått som tåget på försäsongen. Jag gissar på 6-1

 

Kuddby IF - Saltängens BK 13:00 Helgestad IP

 

//Tills nästa gång

 

Kommentera

Publiceras ej