Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för extremt dåligt uppdatering, ni är värda betydligt bättre, men hädanefter ska det bli bättring!
 
DOCK BEHÖVER JAG FORTFARANDE HJÄLP MED O FÅ KONTAKT MED ER VIA FACEBOOK, NÅGRA HAR VARIT JÄTTEDUKTIGA O SKRIVIT TILL MIG MEDANS ANDRA SPELAT LITE SVÅRFÅNGADE, GÖR DETTA SNARAST SÅ JAG KAN FÅ EN BRA DIALOG MED EN I VARJE LAG, HELST TRÄNAREN OCH LAGKAPTENEN, MEN EFTERSOM DET VERKAR VARA LITE SVÅRT SÅ NÖJER JAG MIG MED EN I LAGET. NI KOMMER SE VILKA LAG SOM FINNS KONTAKT I OCH SER NI ATT ERAT LAG FATTAS SÅ TVEKA INTE ATT TA KONTAKT MED MIG, SÖK PÅ DIVISION 5 ÖSTRA BLOGGEN PÅ FACEBOOK OCH SKICKA ETT MEDDELANDE TILL MIG, VA INTE BLYGA.
 
Tänkte köra en lite genomgång på varje lag på vad som hänt sedan sist.
 
BK Hird: Kontakt: Johan Wäneus
BK Hird är just nu i Spanien på träningsläger och det finns inte så mycket att rapportera från dom.
 
Bråvalla IK: Kontakt: Simon Davidsson
Bråvalla tog sig vidare från gruppen efter ha kommit två:a bakom Chile Unido och har lottats mot Österstads IF, låter inte alls som en omöjlig lottning. Inga träningsmatcher finns rapporterade. Två nya spelare har kommit till Bråvalla, det handlar om Christoffer Wågman som kommer från Krokeks IF och så hämtar man hem Hugo Nilsson från Flisebyen i Norge.
 
Drothems IK: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Drothems IK är inte med i Östgötacupen och får rikta in sig på träningsmatcher för att vara laddade för årets säsong, sedan sist har man mött div.4 laget Dagsbergs IF och den matchen slutade 4-4.
 
FC Riverside: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Tyvärr sköts inte deras hemsida så finns inget alls o rapportera från deras sida.
 
Gusums IF: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Precis som Bråvalla så har även Gusum gått vidare i Östgötacupen och ställs mot Reijmyre. Dom har även slagit Hannäs IF i en träningsmatch med klara 5-2.
 
Kuddby IF: Kontakt: Kim Hellberg.
Kuddby har gått som tåget i "div.5-gruppen" i Östgötacupen och vann den överlägset efter ha kört över Loddby med 7-0 i sista matchen. Nu ställs man mot svåraste möjliga motstånd i utslagningsrundan, då man möter Smedby AIS. Inga träningsmatcher eller nyförvärv finns att rapportera just nu.
 
Loddby IF: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Förra årets topplag har problem iår verkar det som, matcherna som spelats har man inte imponerat i. En vinst har man lyckats samla ihop på 4 matcher i cupen och resten har man fått storstryk i. Inga träningsmatcher eller nyförvärv finns här heller.
 
Ringarums IF: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Tyvärr finns inget o rapportera här heller.
 
Saltängens BK: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Topptippade Saltängen har inte heller dom imponerat med bara en vinst hittills. Senatse matchen är en förlust med 2-0 mot Skärblacka IF.
 
Valdemarsviks IF: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Även här har vi ett lag i slutspel i Östgötacupen, de har lottats mot Chile Unido, vilket jag tror blir för svårt. De har även hunnit med o spelat en träningsmatch mot Stegeborgs IF som man vann väldigt enkelt med 8-0.
 
Västra Husby IF: Kontakt: Rikard Ruul och Sebastian Almqvist.
Västra Husby har lottats mot Östra Ryd i Östgötacupen vilket jag tror dom vinner, dom borde göra det i alla fall. De har även slagit Söderköpings juniorer med 5-1 sen senast.
 
Åby IF: Kontakt: Ingen kontakt finns tyvärr.
Här har vi det sista div.5 laget i Östgötacupen som ställs mot nystartade laget Knäppingsborg BK. Tyvärr har ja dålig koll på det laget, men finns en del spelare som ska vara duktiga och kan kankse skrälla mot Åby. Man har även spelat en träningsmatch mot Azech som man vann med 3-1.
 
Så ser det ut, tänkte även gå igenom första omgången i serien, den ser ut som följande:
 
18 april kl 12:00 BK Hird - Ringarums IF (Ljudvallen) Mitt tips: 1
21 april kl 13:00 Saltängens BK - Kuddby IF (Saltängens BK) Mitt tips: 2
21 april kl 15:00 Loddby IF - Drothems IK (Loddby IP) Mitt tips: X
21 april kl 17:00 Gusums IF - Bråvalla IK (Dalängen) Mitt tips: 1
21 april kl 17:00 Västra Husby IF - FC Riverside (Hylingevallen) Mitt tips: X
21 april kl 18:00 Åby IF - Valdemarsviks IF (Åby IP) Mitt tips: 1
 
Så här ser det ut just nu i Division 5 Östra och som sagt, nästa vecka tänkte ja börja med lite intervjuer och det vore ju kul o få något från varje lag så tveka inte att höra av er, bättre att fler hör av sig en ingen.
 
//Tills nästa gång.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej