Ännu en omgång i serien är spelad och har hört mig för hur det har gått via mina kontakter så varför inte sätta sig i solen nu o ge er alla ord efter den 3:e omgången.
 
Västra Husby IF - Bråvalla IK 4-3
"Riktigt skönt med tre nya poäng. Skönt att få en bra start som nykomlingar. Vi gör inte vår bästa match rent spelmässigt men hela laget förtjänar beröm för att dom kämpar och krigar i 90 minuter. Bråvalla är tunga att möta och bra på fasta situationer." Västra Husby IFs lagledare Rikard Ruul

"Det är en jämnt match på Västra Husby mycket boll fram och tillbaka. Dem får in 1-0 och har matchen mer vid denna punkt. Vi gör 1-1 genom ett bra arbete av vår anfallare Oscar. Senare 1-2 av Simon Ask, mycket fin nick och bra frispark ifrån Henke. Vi känner att vi har matchen här. Efter gör dem 3-2 på kontringar. Sedan 4-2 genom straff som jag själv får ta på mig (trodde på det röda där). Sedan får vi straff och pressar på i slutet för att få med oss 1 p. Båda missar chanser, vi har två ribbskott och dem har ett par lägen. Jämn match, lika vore rättvist men Bråvalla kämpar vidare med Asken i täten." Bråvalla IKs spelare Simon Davidsson
 
Västra Husby ångar på o tar ytterligare 3 poäng och år nu på 7 poäng efter 3 omgångar vilket är riktigt bra för en nykomling, Bråvalla däremot har det tyngre med bara 1 poäng på 3 matcher. Måste börja ta fler poäng om man inte ska bli fast i botten av serien.
 
Gusums IF - Kuddby IF 0-8
"Vi vart totalt utspelade av ett mycket bra Kuddby. Det är bara att ta nya tag och komma igen." Gusum IFs tränare Dennis Andersson
 
"Vi har efter Åby-matchen ändrat en hel del i vårt spel. Mycket rakare och tydligare ramar om hur vi ska spela och utnyttja det vi är väldigt bra på. Vi är inget Barcelona som ska spela 10-15 passningar inom laget. Bollen ska in i boxen ofta. Därav har vi fått ett otroligt tryck både på Rejmyre i cupen (6-0) och nu Gusum. En bra vecka som vi ska bygga vidare på" Kuddby IFs tränare Kim Hellberg
 
Islossning i serien för Kuddby, dom har gått tillbaka till sina långbollar o släppt passningsspelet enligt tränaren och det är väl inte fel, man ska ju göra det man är bra på för Gusums del är det bara o ladda inför derbyt mot Valdemarsvik.
 
Saltängens BK - Valdemarsviks IF 0-0
"Ja vad ska man säga, vi får inte in bollen, det har satt sig i huvudet när vi får chanserna. Missade 3-4 frilägen och en del andra lägen. Försvarsmässigt ser det väldigt bra ut släpper inte igenom många chanser. Men vi måste börja sätta våra chanser framöver annars kommer det att synas ordentligt i tabellen. Nu möter vi Hird och Åby nästa matcherna kommer bli tufft men bara vi får in bollen så kommer det släppa" Saltängens BKs spelare Daniel Söderberg
 
Precis som Daniel säger så måste Saltängen få in bollen i målet, defensiven funkar, men mål måste man göra för att vinna matcher Saltängen, detta var Saltängens 3 raka oavgjorda match. Valdemarsvik har nu ett av varje tecken och får nog räknas som ett mittenlag när serien summeras tror ja.
 
BK Hird - Åby IF 3-4
"Riktigt tung förlust. Första halvtimmen var det bara ett lag på plan o vi borde ha ledat med mer än 2-0 då vi hade både stolpskott o frilägen. Åby kom i enstaka kontringsförsök o ett av dom ledde lite snöpligt till att domarteamet bedömde att bollen var över linjen. Trots detta så fortsatte vi att spela bra fotboll halvleken ut o hade flera bud på 3-1. I början på andra halvlek så får Åby en frispark i bra läge som de slår riktigt bra upp i krysset. Efter det står matchen o väger med en liten fördel Åby då de fått ett psykologiskt övertag efter upphämtningen. De ställde om snabbt flera gånger o kunde kontra in både 2-3 o 2-4 då vi var på väg framåt. Vi fortsätter att jobba o lyckas få in 3-4 samt slå en frispark i ribban i slutet av matchen. Såklart surt att vi inte kunde döda matchen med ett 3-0 mål men det är bara att gratulera Åby till segern. De var bra i andra o visar man sådan moral som de gjorde trots att vi var så mycket bättre i första så kan ingen säga annat än att de vinner välförtjänt." BK Hirds tränare Johan Wäneus
 
"Vi är sämre i 1:a halvlek innan vi fick ordning på deras spel och den dåliga gräsmattan. 2:a halvlek är vi bättre än dom. 4 mål på bortaplan mot Hird går inte att varken snacka bort eller skylla på tur." Åby IFs hjälptränare Jesper Sandberg
 
En match som jag var på plats o såg och ett Hird som har ett riktigt bra lag, men man måste få ihop det spelmässigt med, dom ägde första halvlek totalt o Åby var riktigt under isen, men sen bjöd Hird in dom i matchen samtidigt som Åby gjorde några bra byten och vände på matchen helt o hållet. En viktig seger för Åby och en tung förlust för Hird.
 
Loddby IF - Ringarums IF 2-0
"Ja åter igen öppnar vi starkt och går upp till 2-0 ganska tidigt i matchen. Därefter släpper vi in dom lite i matchen och sjunker ner i deras tempo. Men över 90 min så tycker jag att vi är klart bättre och segern kändes aldrig hotat." Loddby IFs lagledare Gustav Mellwing
 
3:e raka för Loddby, men jag vet inte om det säger så mkt, de har inte mött några jättestarka lag hittills och kan rida lite på ett lätt spelschema, ska bli intressant o se hur dom står sig när dom möter seriens bättre lag. Ringarum verkar vara riktigt risiga iår och måste spela upp sig om det inte ska bli respass till sexan nästa år.
 
Serien är väldigt jämn och toppen kankse inte bli 2 lag som jag trodde inför serien. Även botten ser jämn ut just nu, lagen därnere kommer nog få kriga för att inte hamna under det där jävla strecket.
 
Omgång 4:a ser ut enligt följande:
Fredag kl 19 Åby IF - Saltängens BK (Åby IP) Mitt tips: 1
Fredag kl 19 Bråvalla IK - Drothems IK (Östra Husby IP) Mitt tips: 2
Fredag kl 19 Ringarums IF - Västra Husby IF (Ringvallen) Mitt tips: 2
Fredag kl 19 Valdemarsviks IF - Gusums IF (Grännäs IP) Mitt tips: 1
Lördag kl 11 FC Riverside - Loddby IF (Dackavallen) Mitt tips: 2
Lördag kl 13 Kuddby IF - BK Hird (Helgestad IP) Mitt tips: 1
 
//Tills nästa gång

3 kommentarer

Trogen läsare

04 May 2014 14:30

Halloj, jag tycker det skulle vara en kul grej om du gjorde "veckans lag", lite som 011:an i NT.

Sen även kanske en rad eller två om varför du tippar som du gör inför omgångarna.

/P

Ägare

04 May 2014 16:48

Självklart skulle jag kunna skriva varför jag tippar.. Omgångens lag hade varit kul också tyvärr kan jag max se 2 matcher per omgång oftast så känns lite som jag skulle gissa mig fram, men kanske kan få fram det genom mina kontakter i klubbarna! Kul att du läser o ger förslag på vad ni vill se!

Benny

10 May 2014 12:50

Kul läsning, keep up the good work

Kommentera

Publiceras ej