Tog mig ett snack med lagledaren i Husby Rikard Ruul och även deras lagkapten Sebastian Almqvist.
 

Som nykomling brukar det vara standard att ha som målsättning att hänga kvar första året, stämmer det bra in även på er?

Rikard Ruul: Ja det stämmer att vår målsättning är att hänga kvar.
Sebastian Almqvist: Självklart siktar vi på att hålla oss kvar i 5:an kommande säsong.
 
Det finns många bra spelare i serien iår, finns det någon spelare i något lag som du skulle vilja plocka över om du fick välja fritt?

Rikard Ruul: Nej vi är nöjda med den trupp vi har :)
Sebastian Almqvist: Om jag ska vara helt ärlig har jag inte någon vidare koll på de andra lagen o spelarna i serien. Annars är jag väldigt nöjd med de våra spelare och tycker inte det behöver förstärkas något nämnvärt.
 
Vilka vinner serien iår? Och vilka åker ur?

Rikard Ruul: Jag tror att Kuddby vinner serien i år. Vill inte spekulera i vilka som åker ur, har inte tillräckligt bra koll på alla lag.
Sebastian Almqvist: Jag får nog svara att Kuddby, Åby och Hird ses som favoriter till seriesegern. Jag tycker att årets upplaga av 5:an är betydligt tuffare än tidigare år så det är väldigt svårt att tippa toppen och botten.
 
Någon match som kittlas lite extra så här inför säsongen som ni verkligen ser fram emot?

Rikard Ruul: Är nog ingen speciell match vi ser fram emot i serien. Däremot ska det bli roligt att spela derby mot tidigare samarbetsklubben Östra Ryd nu i helgen i Östgötacupen.
Sebastian Almqvist: Vi tar en match i taget. De flesta lagen för oss är helt främmande så det ska bli kul med lite nytt motstånd. Men om jag måste välja en match som ska bli spännande så får jag väl svara premiären. Vi ställs mot Riverside som vi gick upp med från 6:an så det kommer bli kul.
 
Med risk för att vara tjatig så har ja ingen kontakt med Riverside.
 
Jättesvårt o tippa denna match mellan två nykomlingar, men jag säger ett X här, 2-2
 
Västra Husby IF - FC Riverside 17:00 Vikingavallen
 
//Tills nästa gång
 


 
  

Kommentera

Publiceras ej